Alma Median mainostuotot painetussa mediassa laskivat heinä-syyskuussa vuodentakaisesta lähes 11 prosenttia 16,3 miljoonaan euroon, kun taas verkossa mediamyynti kasvoi yli 9 prosenttia 17,2 miljoonaan.
Liikevoitto laski vuodentakaisesta yli prosentin 6,5 miljoonaan euroon liikevaihto lähes 2 prosenttia 70.5 miljoonaan.
Liikevaihdon lasku tuli toimitusjohtaja Kai Telanteen mukaan kotimaan liiketoiminnoista, jotka laskivat 2,5 prosenttia.
– Ulkomaan yksiköiden kasvu tasoitti Alma Median kotimaan yksiköiden laskua, Telanne kertoo tulostiedotteessa.
Alma Media arvioi koko vuoden liikevaihdon pysyvän viime vuoden tasolla. Liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä arvioidaan kuitenkin laskevan.
Mediakonsernin julkaisuja ovat muu muassa Aamulehti. Iltalehti, Kauppalehti ja verkkopalvelu Etuovi.com.