Microsoftin puhelinstrategia epäonnistui, mutta henkilöstöä ei voi siitä syyttää.
– Henkilöstö on tehnyt parhaansa, mutta se ei nyt riittänyt. Microsoftin onkin panostettava kunnollisen muutosturvaohjelman avulla irtisanottavien tulevaisuuteen. Vain niin Microsoft voi osoittaa arvostavana nykyistä ja jäljelle jäävää henkilöstöään, Heikki Kauppi sanoo.
Hän toteaa, että ICT-alan osaamisella on edelleen kysyntää maailmanlaajuisesti.
– Globaalina toimijana Microsoftilla on hyvät mahdollisuudet vaikuttaa siihen, että Suomeen saadaan liiketoimintaa, joka voi ottaa Microsoftin osaajia palvelukseensa. Se olisi paras kiitos ja tuki työnsä menettäville, Kauppi sanoo.
Kauppi antaa Microsoftille tunnustusta siitä, että se on aiempien irtisanomisten yhteydessä huolehtinut hyvin henkilöstön uudelleen työllistymistä tukevista toimista.
Myös rakennemuutostukea EU:n globalisaatiorahastosta on YTN:n mielestä syytä hakea Microsoftilta irtisanottavien tueksi.