Retkeilyvarusteita ja armeijoiden ylijäämävarusteita myyvä Varusteleka on tuohtunut Facebookille, koska yhteisöpalvelu estää Varustelekaa julkaisemasta mainoksia. Varustelekan mukaan syy on siinä, että se myy puukkoja, joita Facebook pitää aseina.
– Me ollaan koitettu olla Facebookkiin yhteydessä ja kertoa, ettei ne mitään aseita ole, vaan ihan oikeaan käyttöön tehtyjä työkaluja, ja että ihan samaa löytyy muista Facebookin mainostajista, mm. Prisma, K-Rauta jne. Facebookin edustajat vastaavat copypastevastauksilla, joiden sisältö etupäässä on, että ihan sama, meidän päätöksistämme ei voi valittaa, Varusteleka kirjoittaa.
Varustelekan mukaan Facebook-mainokset ovat tuoneet kuukausittain asiakkaita ”useamman kymppitonnin” edestä. Nyt yhtiö pohtii, pitäisikö sen ottaa puukot kokonaan pois myynnistä. Se olisi liiketaloudellisesti järkevää.
– Me ei vaan millään haluttais, sillä puukot on kivoja, niiden myymisen lopettaminen jostain epätodellisesta syystä olis tyhmää.
Varusteleka käyttää alatyylisiä ilmaisuja Facebookista.
– Facebookille ei tosiaan ole järkeviä vaihtoehtoja, sillä vaikka Facebookin moraalikoodeksi ja asiakaspalvelu on k——–yden huippua, tapa myydä mainoksia on hemmetin hyvä.
Varusteleka päättää viestinsä alatyylisiin ilmaisuihin, jotka näkyvät Varustelekan Facebook-sivulla.