Suomea markkinoidaan ulkomaille ilmasto-osaamisella ja resurssien viisaalla käytöllä

Suomea markkinoidaan ulkomaille Team Finland -henkisessä, nimeään vaihtaneessa vuosijulkaisussa osaamisella ilmasto-ongelmien ratkaisemisessa ja niukkojen resurssien hyödyntämisessä.

  • LKS 20131208  Pakkasmittari näytti Suomussalmella parhaimmillaan -35 astetta 3. helmikuuta 2012 . LEHTIKUVA Jouni Kela

    Talvinen maisema Suomussalmelta

    ()

Suomea esittelevä englanninkielinen vuosijulkaisu Focus on Finland on vaihtanut nimeä. Julkaisu on nyt This is FINLAND.

Lehteä julkaisevat Team Finland -yhteistyöhengessä ulkoministeriö, työ- ja elinkeinoministeriö, Sitra, Invest in Finland/Finpro ja Finnfacts.

Ulkomaiselle lukijakunnalle suunnatun lehden tavoitteena on ulkoministeriön mukaan avata inspiroivia näkökulmia Suomen tarjoamiin liiketoimintamahdollisuuksiin sekä suomalaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin.

– Suomessa on osaamista ilmasto-ongelmien ratkaisemisessa ja niukkojen resurssien viisaassa hyödyntämisessä, kertoo päätoimittaja Petra Theman ulkoministeriöstä.

Tämän vuoden numero kertoo muun muassa älykkäistä kaupungeista, kiertotaloudesta, start up -sijoitustoiminnasta, muotisuunnittelijoistam ja ruokakulttuurista.

Lehteä jaetaan Suomen edustustoissa ulkomailla sekä kansainvälisissä kaupallisissa tapahtumissa ja seminaareissa.

Lehti julkaistaan maaliskuussa myös espanjaksi, kiinaksi, saksaksi, ranskaksi ja venäjäksi.

Arvoisa kommentoija, kunnioitathan hyviä tapoja. Terävä kritiikki on sallittua. Henkilökohtaiset tai kansanryhmien solvaukset ja ihmisarvon loukkaukset poistamme. Voimasanojen käyttöä tai alatyyliä kohtaan meillä on nollatoleranssi. Emme voi myöskään julkaista ulkopuolisia linkkejä. Pysy asiassa.