Lonkero viedään käsistä maailmalla - MTV: Suosikkijuomaa yhä uusiin maihin

Hartwall laajentaa entisestään suomalaisen lonkeron markkinoita maailmalla.

  • LKS 20150331  Hartwallin perinteinen greippilonkero sekä uutuus mustaherukan makuinen lonkero tiedotustilaisudessa Olympiastadionin vanhassa selostamossa jossa kerottiin lonkeron vientinäkymistä, 31. maaliskuussa 2015. LEHTIKUVA / MARKKU ULANDER

    Perinteinen greippilonkero sai viime vuonna rinnalleen mustaherukan makuisen lonkeron.

    ()

Suomalaisen lonkeron vuosi sitten startannut vienti maailmalle on MTV:n mukaan ylittänyt odotukset. Myynti aloitettiin Ruotsissa, Alankomaissa ja Belgiassa, joissa kaikissa juoma on menestynyt. Jo aiemmin juoma oli hitti Berliinissä.

Hartwall Original Long Drink -juoma kehitettiin alun perin vuoden 1952 Helsingin Olympialaisiin. Tarkoitus oli helpottaa baarien henkilökunnan työtä, kun maailmalta tuli väkeä, joiden odotettiin tilaavan drinkkejä.

Suomalaiset tulivat kehittäneeksi maailman ensimmäisen ready to drink -juomasekoituksen. Suomalaisten suussa juoman nimi muuttui pian lonkeroksi.

Tuotepäällikkö Eeva Ignatiuksen mukaan lonkerolla on vahva jalansija myös muun muassa Virossa ja uusia markkina-avauksia on tulossa lisää kevään 2016 aikana.

"Meillä on vahva usko siihen, että voimme nyt jakaa Original Long Drinkin vuoden 1952 alkuperäisen ajatuksen mukaan koko maailman kanssa", Ignatius sanoo.

Arvoisa kommentoija, kunnioitathan hyviä tapoja. Terävä kritiikki on sallittua. Henkilökohtaiset tai kansanryhmien solvaukset ja ihmisarvon loukkaukset poistamme. Voimasanojen käyttöä tai alatyyliä kohtaan meillä on nollatoleranssi. Emme voi myöskään julkaista ulkopuolisia linkkejä. Pysy asiassa.