Rovaniemeläismies harkitsee rikosilmoituksen tekemistä talletusautomaatin toimintahäiriöstä. Miehen mukaan pankki on haluton selvittämään, mitä rahoille tapahtui.
Mies talletti alaikäisen tyttärensä kanssa rahaa Rovaniemellä Norden TalletusOtto-automaattiin maaliskuun alkupuolella. Automaatti nielaisi ensin ongelmitta tyttären kolikot, mutta seteleiden kohdalla laite ilmoitti toimintahäiriöstä.
– Siitä tuli semmoinen kuitti, että toimintahäiriö, ota yhteys omaan pankkiisi. Se siis otti setelit, mutta ne eivät kirjautuneet tilille, asiakas kertoo. Hän otti yhteyttä omaan pankkiinsa ja kertoi ongelmasta.
– Sain vastauksen, että rahathan on tilitetty teidän tilille, 12 euroa 22 senttiä. Vastasin siihen, että nämä ovat talletetut kolikot, mutta setelit puuttuvat. Syötimme automaattiin 45 euroa vitosina ja kymppeinä, hän kertoo Lapin Kansalle.
Viestien vaihto jatkui useita päiviä, mutta pankin vastaus oli aina sama: rahat on jo tilitetty. Miehen mukaan pankki ei ole edes ottanut yhteyttä automaatin hoitajaan.
Nordean automaateista vastaavan johtajan Tomi Viinikaisen mukaan pankki selvittää talletusautomaatteihin liittyvät ongelmat aina laitetoimittajan kanssa. Jos automaatin käytössä tulee ongelmia, Viinikainen kehottaa tekemään mahdollisimman pian kirjallisen reklamaation omaan tilipankkiin.