Yrittäjien uutinen kertoo, että monet pienet ja keskisuuret yritykset haluaisivat mukaan Suomi 100 -juhlavuoden yrityskumppaneiksi. Siitä kuitenkin peritään 30 000 euron kynnysraha, jonka lisäksi kallis mainoskampanja sulkee käytännössä pk-yritykset ulkopuolelle.
Muun muassa Kyrö Distillery olisi halunnut mukaan.
”Pienten ja keskisuurten yritysten odotetaan ponnistavan ja kantavan Suomea, mutta sitten meidät on kuitenkin käytännössä blokattu pois Suomen juhlavuodesta”, yrittäjä-toimitusjohtaja Miika Lipiäinen sanoo.
Hän kysyykin, millä pk-yrityksellä on varaa maksaa 30 000 euron kynnysraha ja 150 000–300 000 euron valtakunnallinen mainoskampanja.
Suomi 100 -yrityskumppaneita ovat nyt muun muassa Altia, Fazer, Fiskars, Finnair, Fortum, Posti, metsäjätit UPM, Metsä Group ja Stora Enso, Marimekko, Nordea, OP, Eckerö Line, Tallink Silja ja Lidl.