Kuluttajaliitto paheksuu tiedotteessaan DNA:n harjoittamaa aggressiivista, uhkailua sisältävää markkinointia ja vaatii menettelyn välitöntä lopettamista.
Lisäksi Kuluttajaliitto muistuttaa DNA:ta siitä, että kun numeronsiirtoprosessi on käynnistynyt, asiakas on jo tehnyt toisen operaattorin kanssa sopimuksen, josta ei pääsääntöisesti pääse nopeasti eroon ilman seuraamuksia.
Numeronsiirtoprosessin käynnistyttyä asiakkaat ovat saaneet DNA:lta viestin, jossa todetaan: ”Hei, numeronsiirtoprosessi on käynnistynyt. Numeronsiirtoprosessiin saattaa liittyä yllättäviä kuluja. Prosessin etenemisestä saat lisätietoja maksuttomasta numerosta 0800304044. Kysy myös SUPERTARJOUSTA. / DNA”.
Viestejä on Kuluttajaliiton mukaan tullut myös asiakkaille, joilla on toistaiseksi voimassaoleva sopimus.
– Asiakkaat ovat ottaneet yhteyttä sekä DNA:han että uuteen operaattoriinsa, koska ovat olettaneet, että heillä on määräaikainen sopimus, jonka yhteydessä voi numeronsiirron yhteydessä tulla lisäkuluja tai muita vaikeuksia liittymän vaihdossa, sanoo Kuluttajaliitto.